経営管理講座

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准教授 :Spring H. Han

「サービス&ホスピタリティ」プログラム
「KC-CDO」コース

【専門分野】
サービスマーケティング、ホスピタリティマネジメント

【経歴】 2000年 成均館大学校 経済大学卒業(B.S.)、2010年 京畿大学校 観光専門大学院修了(Ph.D.in Tourism)、2010年 ミシガン州立大学Postdoctoral fellowship
【主要論文・著作】 Hyunjeong “Spring” Han and Rohit Verma (2014). Why Attend Tradeshows? A Comparison of Exhibitor and Attendee’s Preferences. Cornell Hospitality Quarterly 55(3), 1-13. Shawn Mankad, Hyunjeong“Spring” Han, Joel Goh and Nagesh Gavirneni (2016). Understanding Online Hotel Reviews through Automated Text Analysis. Service Science 8(2), 124-138. etc. Awards:Industry Relevance Award 2017, Cornell University, Best Paper Award for the Year 2012, Cornell Hospitality Quarterly, etc.
【メッセージ】 For the past several decades, growth in the service sector has far exceeded growth of expenditures on tangible goods. Service marketing is based on the value of customers’ experiences and processes which are intangible. The success of service marketing lies in understanding continues changing consumers demands and defining a service concept that exceeds their expectations.

 

 

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